Rząd ogłosił nowe środki ograniczające rozprzestrzenianie się koronawirusa, które obejmują nakazywanie ludziom, aby wychodzili z domu tylko po to, aby ćwiczyć raz dziennie. Po zamknięciu siłowni i odwołaniu wydarzeń wielu z nas będzie ćwiczyć w domu w nadchodzących tygodniach. Trening w domu podczas pandemii nie musi być nudny.

Trening w domu przez koronawirusa

Jeśli obecnie tkwisz w domu, możesz czuć się zdemoralizowany z powodu tego, co to będzie oznaczać dla Twojej sprawności. Niezależnie od tego, czy trenujesz do maratonu (który następnie został odwołany), czy też lubisz ćwiczyć na siłowni (która była zamknięta do odwołania), trudno jest pomyśleć o odłożeniu rutyny.

Nawet jeśli nie jesteś fanem fitnessu, możesz zaryzykować perspektywę pozostania w domu przez kilka tygodni, ledwo podnosząc liczbę kroków. Ćwiczenia są niezbędne dla naszego zdrowia psychicznego i fizycznego i są prawdopodobnie ważniejsze niż kiedykolwiek w okresach izolacji.

Trening w domu podczas pandemii to bardzo ciekawa sprawa. Zła wiadomość jest taka, że ​​zgodnie z nowymi środkami ogłoszonymi przez rząd Wielkiej Brytanii opuszczenie domu jest dozwolone tylko z ważnych powodów. Dobrą wiadomością jest to, że nie oznacza to całkowicie zaprzestania działalności. Nadal możesz wychodzić na zewnątrz raz dziennie na ćwiczenia. I można wykorzystać ten czas, aby stać się sprawniejszym i silniejszym niż kiedykolwiek wcześniej, aczkolwiek dostosowując trening tak, aby można go było wykonywać w domu. Jak zacząć trenować w domu? Jest wiele sposobów.

Jak zacząć trenować w domu?

„Zdecydowanie możliwe jest utrzymanie formy w domu, szczególnie poprzez intensywne treningi, które zwykle działają lepiej w przypadku utraty tkanki tłuszczowej i wzrostu mięśni w porównaniu do długotrwałego treningu cardio”, mówi Chloe Twist, osobisty trener w OriGym. „Dodaj do mieszanki kettlebell lub zestaw hantli, a to zapewni ci wystarczającą ilość treningu siłowego, aby utrzymać i zbudować chude mięśnie z dala od siłowni”.

Trening masy ciała
Jednym z najskuteczniejszych treningów, jeśli nie możesz wyjść z domu, jest połączenie ćwiczeń masy ciała i treningu interwałowego o wysokiej intensywności (HIIT). Treningi HIIT masy ciała są stosunkowo krótkie i nie zajmują dużo miejsca. Co najważniejsze, nie wymagają żadnego sprzętu. Jak zacząć trenować w domu?

Jeśli ty:

Masz podstawowe problemy zdrowotne; lub
Obecnie mają bardzo siedzący tryb życia i wszelkie czynniki ryzyka chorób serca (takie jak wysokie ciśnienie krwi).
HIIT może nie być dla ciebie bezpieczny. Zapoznaj się z alternatywami, które możesz wypróbować. Trening w domu podczas pandemii jest dla Ciebie.

Trenowanie w domu

„Jak sama nazwa wskazuje, trening masy ciała wykorzystuje Twój organizm jako opór, aby dać ci trudny trening, który może poprawić poziom kondycji, a także budować siłę”, wyjaśnia David Wiener, specjalista ds. Treningu w firmie Freeletics. „Poleganie na ćwiczeniach poprawia także równowagę i elastyczność, angażując i celując we wszystkie ważne grupy mięśni za pomocą zaledwie kilku ćwiczeń, takich jak przysiady, deski i burpie”.

Istnieje wiele odpowiednich treningów dostępnych online. Freeletics, który określa się jako „osobisty trener w kieszeni”, tworzy niestandardowe ćwiczenia tylko na masę ciała, które są dostosowane do twoich celów i umiejętności. Jennis, nowa aplikacja fitness mistrza olimpijskiego Dame Jessica Ennis-Hill, oferuje treningi w stylu HIIT trwające niecałe pół godziny. Możesz także pobrać aplikację Tabata lub Sweat Deck, aby poprowadzić Cię i ustalić czas sekwencji.

„Trening interwałowy może być świetnym sposobem na utrzymanie sprawności fizycznej i nie potrzebujesz dużo miejsca. Sprint, przysiady skaczące, burpee, skakanie lub szybkie pompki sprawią, że zaczniesz się pocić” – mówi Vicki Anstey, założycielka Barreworks.co.uk.

 5 minut
Czy potrafisz wykonywać za dużo ćwiczeń? 5 minut
Jakie są długoterminowe korzyści z ćwiczeń? 4 min
Opcje zaawansowane technologicznie
Jeśli masz szczęście, że masz dostęp do sprzętu high-tech, nadszedł czas, aby w pełni skorzystać. Możesz wypróbować grę wideo, taką jak BoxVR – trening inspirowany boksem, który umieszcza Cię w wirtualnej siłowni. Lub, jeśli masz bieżnię lub rower treningowy, aplikacja wirtualnej rzeczywistości Zwift zaryzykuje sesję treningową w pomieszczeniu, dzięki czemu będzie znacznie przyjemniejsza.

Dla tych, którzy mają pieniądze i przestrzeń, można założyć małą domową siłownię z tylko kilkoma kluczowymi elementami wyposażenia.

„Rzeczy takie jak stojak i regulowana ławka wraz z niektórymi sztangami, hantlami i ciężarkami są niezwykle wszechstronne” – mówi Elliott Upton, szef LiveUP Online Coaching w Ultimate Performance. „Za ich pomocą można wykonywać nieskończone odmiany przysiadów, martwych ciągów, popychań, pras i rzędów. To samo można powiedzieć o maszynie z podwójnie regulowanym kołem linowym. Nie można zrobić prawie nic